Alla inlägg under maj 2011

Av inger Nilsson - 27 maj 2011 20:57

Mina gulliga barn har alltid firat mig på Mors dag. Idag har jag varit med Ellen till plantagen och fått välja ut de blommor jag ska få på Mors dag. Jag valde Perukbuske, en perenn samt Chokladblomma och två rosa Million flowers.

Buskarnas blad är djupt vinröda. Utanför ingången har jag samlat många vackra blommor. Det är nog ungefär 30 olika växter i många skiftande färger och fason. På morgonen kommer jag ut till ett blommande hav. Oj, så härligt det känns! Jag har också satt upp en blomsterportal. Där har jag planterat humle, clematis och andra slingerväxter. Få se vad det blir...Ett tips jag kan förmedla är; Har du en vanlig trästol, sliten och ful, kan du ta bort sitsen och bygga en låda i den. Där kan du plantera dina favoritsommarblommor.

Visst äår försommaren härlig!

Av inger Nilsson - 11 maj 2011 14:26

  Varmt och skönt 25 grader, sol och en molnfri himmel. Hänger i fönster både utan och innan och putsar dom. Jobbigt ! Men jag har ett jättesnällt barnbarn som hjälper mig. Vedklyvning är förstås ett prioiterat jobb för mig. Man kan ju inte sitta i stugan och frysa i vinter. Nu tycker jag verkligen att sommaren kommit. Jag har fyra fågelläten jag väntar på. Först är det tranan och sedan duvans läte. Sen kommer lommen  och i går det sista. Det är göken. Det första jag gör på morgonen är att ta en sväng  i trädgården och höra på alla ljud och känna härliga sommardofter.Katterna Saffran,Vanilj och Lakrits söker upp en solig morgonplats och ligger där och myser. I går kväll åkte mitt barnbarn och jag till Södertälje. Där bjöd han mig på restaurang och vi shoppade lite. Det var en trevlig kväll. Han tyckte väl att mormor behövde komma ut lite. Härligt med barnbarn. Jag har sex barnbarn och två bonusbarnbarn

Av inger Nilsson - 7 maj 2011 19:21

Idag har mamma katt "Honsan" varit med oss vid sjön och solat och gosat. Honsan är 21 år men rask och pigg. Vi lade ut näten, så att alla mina katter kanske kan få en fisk var...  

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards