Direktlänk till inlägg 13 december 2016

Pepparkakshuset

Av inger Nilsson - 13 december 2016 10:21

Ett pepparkakshus kan innehålla många tankar.I söndags var jag på födelsedagskalas hos min dotter Elisabeth. Vi firade henne och mitt barnbarn Mikaela. Härlig samvaro och god mat och dryck och "workshop". Vi skulle dekorera pepparkakshus och ha olika tema. Det var fem hus så vi delade upp oss i olika grupper.I min grupp var Björn min son och hans Maria från Kuba, Vår grupp bestämde sig för att dekorera huset med sånt som Maria förknippade med Kuba. Det blev blommor, flagga osv. Se huset nedan. Vi gjorde en liten dikt av orden som Maria tänkte på.

Att komma till Kuba är livet för mig, säger Maria.

Flaggan välkomnar mig

Solen strålar

Den varma stranden, där finns mycket glädje

Härlig musik, vi dansar 

Vi tar ett glas rom och tänder en Havannacigarr

Mycket kärlek finns det

God mat gris, ris, bönor, bananer,mango, avokado, ananas, honung

Lime med sina härliga färg och goda smak och doft

Gröna palmer, färggranna fåglar Tokoloro och den vackra fjärilsblomman Marposa

Alla redovisade sina tankar och dekorationer. Jag läste upp tankarna med musik till. Det blev lite känslosamt.

Det är roligt att göra saker tillsammans. Det är jag och mina barn och barnbarn duktiga på. Vi brukar försöka vara tillsammans på storhelgerna och hitta på något roligt att göra.

Njut av tiden före jul och stressa av lite 

Kram från Bloggtanten 82 år  







 
 
ingrid

ingrid

14 december 2016 21:32

Hej,så trevlig samvaro att göra pepparkakshus tillsammans.Ja nu rusar
tiden fort iväg,ingen stress här.Har bakat färdigt,och igår gjorde jag
färdigt köttbullarna till julafton.Dottern o hennes sambo kommer till
oss på julafton.Däremot min mamma(101år)kommer inte,då hon har blivit
sämre,så vi får ta en dag i taget.Tråkigt nu till julen.Jag har haft
så fina jular som barn.
Jag önskar dig en "Fridfull" Julhelg.

http://amandaaflisa.bloggplatsen.se

inger Nilsson

15 december 2016 17:14

Hej Ingrid!
Jag önskar dig en riktigt GOD JUL och Ett Gott Nytt År. Julhälsningar från Inger

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av inger Nilsson - 13 december 2021 15:06

Det är grått och disigt och nollgrader- I december har det också varit en mycket kall period med minus 15 grader.Jag har julpntat lite med ljusstakar, tomtar och dukar m.m. Jag bakar kokostoppar. Jag ska ge mina barn och barnbarn-i varsin påse . Jag ...

Av inger Nilsson - 17 november 2021 15:51

Nu är det verkligen gråa och mörka dagar. Klockan är 16.00 och det är svart ute. Det duggregnar så det har bara blivit vedhämtning och fika hos min tvillingsyster. Vi ses och hörs varje dag. I dessa pandemitider är det verkligen roligt att ha en syst...

Av inger Nilsson - 18 oktober 2021 11:47

Mycket är att tänka på till hösten, plocka in en massa prylar jag alltid ställer uti trädgården- Jag har också klippt buskar , rensat och tagit bort en massa visset. Jag har haft tre gulliga katter sen dom föddes, Vanilj, Lakrits och Saffran i fjor...

Av inger Nilsson - 19 september 2021 15:21

Den 4 september fiskar vi kräftor. Det får killarna ordna. Först träffas vi vid sjöstugan och bryggan och grillar lite gott. Det var kyligt på kvällen så jag klädde på mig mycket kläder. Per och Björn vittjar burarna två gånger på natten. Det blev in...

Av inger Nilsson - 25 augusti 2021 12:47

Idag fyller min son Björn 67 år och mitt barnbarn 33 år. De blev hundra år ihop. Vi hade kalas hos Björn i lördags på hans veranda. Ingela hade hittat på lite kul med några små presenter. Hon grattade från kungen och Silvia. Björn hade lagat maten . ...

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards