Direktlänk till inlägg 23 januari 2017

Nu har bloggtanten blivit 83år

Av inger Nilsson - 23 januari 2017 16:27

I onsdags fyllde min tvillingsyster och jag 166 år tillsammans. Det blev mycket firande hela veckan. På onsdagen åkte vi till Gnesta och firade på Humbles ett bageri och fik med jättegott bröd . Vi tog några goda bakelser. När vi kom hem så ringde en god vän till oss, Sven och bjöd oss på middag på Terassen i Nykvarn. Hans fru fyller på samma dag som oss. Det var trevligt att träffas och god mat var det. På torsdagen bjöd Sylvies dotter Susanne oss på lunch på Vidbynäs mat och konferens. Med var också Albin sju månader och mamma Hanna. Vidbynäs är en gammal herrgård i Nykvarn. Där var det mysigt och de hade god lunchmat.

Fredagen var jag hemma och förberedde min söndagslunch. Jag bakade rågbröd och frallor och stekte köttfärs och corn som jag skulle ha till  chile con carne. Jag måste laga vegetariskt också, några äter inte kött. På lördagen var det tårtkalas i Älvsjö för mina barnbarn Malin som blev 27 och Wictor 25 år. Väl hemkommen bakade jag en tårtbotten  och fyllde den. Tidigt på söndagsmorgonen fortsatte matlagning och dukning. Klockan trettton kom mina nära och kära. Trevligt hade vi det med lite sång och glada samtal. Jag fick bl.a en jättefin telefon. Så nu försöker jag att få den att fungera. Det hör till saken att jag inte hade önskat mig en sån manick men barnen tyckte jag skulle uppdatera mig. Nu tycker jag att det är riktigt roligt. På telefonen finns det också en larmknapp. Ramlar jag ute och slår mig så ringer det till barnen. De är rädda om mig. Det tycker jag är gulligt.

Kram från Inger 83-åringen  

 
 
queenbee

queenbee

23 januari 2017 19:10

Stort grattis till dig :-)

http://queenbee,bloggplatsen.se

inger Nilsson

24 januari 2017 11:02

Hej queenbee!
Tack för gratulationen. Vilka fina vinterbilder du har på din blogg.
Ha det bra!
Kram från Inger

 
ingrid

ingrid

27 januari 2017 16:35

Grattis!!! i efterskott.
Mvh:Ingrid

http://amandaaflisa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av inger Nilsson - 13 december 2021 15:06

Det är grått och disigt och nollgrader- I december har det också varit en mycket kall period med minus 15 grader.Jag har julpntat lite med ljusstakar, tomtar och dukar m.m. Jag bakar kokostoppar. Jag ska ge mina barn och barnbarn-i varsin påse . Jag ...

Av inger Nilsson - 17 november 2021 15:51

Nu är det verkligen gråa och mörka dagar. Klockan är 16.00 och det är svart ute. Det duggregnar så det har bara blivit vedhämtning och fika hos min tvillingsyster. Vi ses och hörs varje dag. I dessa pandemitider är det verkligen roligt att ha en syst...

Av inger Nilsson - 18 oktober 2021 11:47

Mycket är att tänka på till hösten, plocka in en massa prylar jag alltid ställer uti trädgården- Jag har också klippt buskar , rensat och tagit bort en massa visset. Jag har haft tre gulliga katter sen dom föddes, Vanilj, Lakrits och Saffran i fjor...

Av inger Nilsson - 19 september 2021 15:21

Den 4 september fiskar vi kräftor. Det får killarna ordna. Först träffas vi vid sjöstugan och bryggan och grillar lite gott. Det var kyligt på kvällen så jag klädde på mig mycket kläder. Per och Björn vittjar burarna två gånger på natten. Det blev in...

Av inger Nilsson - 25 augusti 2021 12:47

Idag fyller min son Björn 67 år och mitt barnbarn 33 år. De blev hundra år ihop. Vi hade kalas hos Björn i lördags på hans veranda. Ingela hade hittat på lite kul med några små presenter. Hon grattade från kungen och Silvia. Björn hade lagat maten . ...

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards