Alla inlägg under april 2017

Av inger Nilsson - 18 april 2017 18:16

På skärtorsdagen var vi hos Ingela på en drink och lite snacks. Vi hade en liten musiktävling. Det var blandad musik från Tore Skogman till lite nyare toner. Två trevliga påskkärringar besökte mig på Täppan.  

På påskafton var jag och Wictor mitt barnbarn på lunch hos Ingela och Anton. På eftermiddagen samlades vi på Lövvreten för vårt obligatoriska KUCKELIKU.  En tipspromenad förstås med frågor om olika djur som finns i våra trakter. T.ex hur många cm växer hornen på en älg på ett dygn, svar ett par centimeter. Hur många strån har en bäver per cm, svar tusentals. Vi som samlades var barn och barnbarn och några respektive. Vi tar alltid med oss priser som var och en får välja efter tycke och smak. En gissningspåse med ägg. Hur många finns i påsen. Malins pojkvän Andre gissade precis rätt. Han blev glad förstås. Äggpickning var det också med kokta ägg . Verkligen en rolig grej. Ingela gör ägghalvor till påskmiddagen av de som bara sprack.Efter dessa aktiviteter drack vi kaffe i den gamla vävstugan på Lövvreten Den kallas så för vi hade den gamla västolen där som var handgjord på Lövvreten. Nu står den i Ingelas nya vävstuga. Vävstugan på Lövvreten är över hundra år gammal och inhyste två kor. Ett stall fanns utanför med plats för en häst. Detta var innan mormor, morfar och min mamma köpte Lövvreten som sommarställe 1939.

På kvällen hade vi knytis och vi fick ihop många goda rätter. Vi samlades i den gamla ladan som snart är färdigt som ett jättefint hus med stor plats. Det är min dotter Elisabeth och hennes man Per och sonen Linus som är så duktiga på att jobba. Det är roligt att komma tillsammans så många och ha trevligt.

Kram från Inger Bloggtanten född 1934 

Av inger Nilsson - 9 april 2017 10:10

 

Av inger Nilsson - 9 april 2017 09:31

Veckorna bara rinner förbi. Mycket att pyssla med  i trädgården har det varit. Mycket krattjobb finns kvar, lite tråkigt tycker jag när det finns så mycket annat kul att ta itu med. Jag tar en morgonpromenad i trädgården. Det är härligt att se att det kommer upp nytt för varje dag. Krokus, påskliljor, vintergäck, blommor i alla färger och till detta fågelkvitter. Inte tokigt va!

Jag har haft två rekorderliga gubbar här som har fällt träd åt mig- Torsten snart 80 år och Sigvard 85 år. Raska gubbar som fällde åtta träd så jag fick en solig och öppen plats nära huset. Nu har Björn min son mycket att såga och jag att klyva. Klyva ved tycker jag är kul och man har tid att stå och filosofera lite.

Det har varit många tankar kring det hemska som hände på Drottninggatan. Vad har hänt med dessa  personer som kan utföra så grymma dåd mot sina medmänniskor, obegripligt.

Det har varit många känslor den här veckan. Sorgligt med bussen som välte och några ungdomar fick sätta livet till. Glada skolklasser som sett fram emot en härlig skidsemester och så slutar det i denna tragedi- 

Jag känner verkligen med alla som mist någon och alla skadade- Livet sitter verkligen på en skör tråd.

I allt detta hade min snälla tvillingsyster bjudit mig på Intiman. Det var en föreställning med Hepstars och Svenne Hedlund. Föreställningen var i lördags. Vi hade lite betänkligheter inför att åka till Stockholm. Vi bestämde oss för att gå på teatern. Det var trevligt och lite nostalgiskt. Svenne berättade lite om sitt liv och musiken. Det kändes väldigt bra att få lite kul till livs.

Ta vara på er kram från Inger


Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards