Direktlänk till inlägg 7 oktober 2017

HÖST

Av inger Nilsson - 7 oktober 2017 15:32

Idag har vi röjt sly och buskar på vår lilla väg till Lövvreten. Det är en privat väg  och vägförening. Vi är

många som hjälps åt. Det är mina tre barn och barnbarn och Sylvies fyra barn och barnbarn. Alla har hus eller tomt. Mina barn har alla hus. Ingelas är färdigt och hon oTänk omch mitt barnbarn Anton bor där. Björns hus är snart färdigt som han bygger själv. Elisabeth och Per och mitt barnbarn Linus har snart den gamla ladan omgjord och färdigbyggd. Ingela och Björn bor här permanent. Elisabeth, Per och Linus har en liten lägenhet i Nykvarn. Efter avslutat arbete grillar vi korv och umgås.  

Det är mycket höstjobb på tomten. Jag tar bort vissna sommarblommor, delar på perenner. gräver i rabatter och rensar ogräs. Allt har vuxit så mycket i år och blivit för stort. Det är många dagar med regn och rusk. Alla höstens färger är ju underbara. Lyser solen en dag då blir man extra glad åt av att gå ut i skog och mark.

Jag har kluvit all ved färdig inför vintern. Det går åt mycket ved till mina kaminer. Jag har en braskamin och en gjutjärnskamin med prästkragar på. Det är en Bolinders nr. 101. Jag har fått den av min granne Kalle på Skiren. Han är borta sedan länge.

Kaminen är säkert mycket över hundra år. Den knastrar och sprider en härlig värme i vardagsrummet.

Lite poesi:

När dagarna är trista och grå, då tänker jag just som så:

Tänk hos Ida man skulle vara för hon är själva solen klara.

Höstkramar från Inger Bloggtanten 83 år


 
 
ingrid

ingrid

14 oktober 2017 20:15

Hej Inger.Min data kraschade för ett tag sedan då åskan slog ned här.Så nu är det inköpt en ny.Alltid jobbigt att börja om igen och med det tekniska.Så trevligt att ni hjälps åt och det verkar som att ni bor ganska nära varandra.Vi har haft ganska fina dagar med sol nu efter mycket regnande.
Hösten kan ju vara så vacker.
Mvh Ingrid

http://amandaaflisa.bloggplatsen.se

inger Nilsson

16 oktober 2017 12:30

Hej Ingrid!
Tänk vad beroende man är i dag av alla sociala medier.Min tvillingsyster Sylvie och jag brukar skoja om att tänk vad bra det var när man hade bara en fast telefon och slippa allt blippande från data och mobiler.
Ha det bra önskar Inger

 
ingrid

ingrid

16 oktober 2017 15:51

Jag håller med dig,visst är det roligt med data men den får inte ta över finns viktigare saker att göra om dagarna idag har jag putsat alla fönster på innealtanen .
Sedan kan jag reta mig på många som håller på med sina mobiler ideligen och när de kör bil skulle totalförbjudas.
Önskar dig en fin höstvecka.
Mvh:Ingrid

http://amandaaflisa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av inger Nilsson - 13 december 2021 15:06

Det är grått och disigt och nollgrader- I december har det också varit en mycket kall period med minus 15 grader.Jag har julpntat lite med ljusstakar, tomtar och dukar m.m. Jag bakar kokostoppar. Jag ska ge mina barn och barnbarn-i varsin påse . Jag ...

Av inger Nilsson - 17 november 2021 15:51

Nu är det verkligen gråa och mörka dagar. Klockan är 16.00 och det är svart ute. Det duggregnar så det har bara blivit vedhämtning och fika hos min tvillingsyster. Vi ses och hörs varje dag. I dessa pandemitider är det verkligen roligt att ha en syst...

Av inger Nilsson - 18 oktober 2021 11:47

Mycket är att tänka på till hösten, plocka in en massa prylar jag alltid ställer uti trädgården- Jag har också klippt buskar , rensat och tagit bort en massa visset. Jag har haft tre gulliga katter sen dom föddes, Vanilj, Lakrits och Saffran i fjor...

Av inger Nilsson - 19 september 2021 15:21

Den 4 september fiskar vi kräftor. Det får killarna ordna. Först träffas vi vid sjöstugan och bryggan och grillar lite gott. Det var kyligt på kvällen så jag klädde på mig mycket kläder. Per och Björn vittjar burarna två gånger på natten. Det blev in...

Av inger Nilsson - 25 augusti 2021 12:47

Idag fyller min son Björn 67 år och mitt barnbarn 33 år. De blev hundra år ihop. Vi hade kalas hos Björn i lördags på hans veranda. Ingela hade hittat på lite kul med några små presenter. Hon grattade från kungen och Silvia. Björn hade lagat maten . ...

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards