Alla inlägg den 2 januari 2018

Av inger Nilsson - 2 januari 2018 15:48

Vi firade nyårsafton på Lövvreten hos Elisabeth, Per och Linus. Vi var en liten skara som hade trevligt   jag , min tvillingsyster Sylvie och hennes dotter  Helene. Björn, min son var hos sin Maria och Ingela min dotter och mitt barnbarn Anton var i Barcelona. Jag hade köpt färsk hummer som jag gratinerade med örtsmör. Det blev jättegott. Hummer är för mig ett måste på nyårsafton. Sedan serverades det oxfile, potatisgratäng m.m Vi fick också köttbullar gjorda på mandelmjöl, ej något kött. Elisabeth, min dotter är så duktig på att göra olika vegetariska rätter. Det är också mycket gott. Till dessert hade syrran gjort päron med After Eight. Det är en efterrätt från sjuttiotalet tror jag. Allt var gott. Vi avslutade kvällen med lite raketer.

Det har varit gråväder på sista tiden med regn och några plusgrader. Trösterikt är att ljuset har kommit tillbaka. Det blir någon minut ljusare för varje dag. Det har setts en varg här väldigt nära. Så länstyrelsen har varit här och inventerat.

Jag önskar er en god fortsättning på det nya året Kram från Inger Bloggtanten.

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards