Alla inlägg under november 2021

Av inger Nilsson - 17 november 2021 15:51

Nu är det verkligen gråa och mörka dagar. Klockan är 16.00 och det är svart ute. Det duggregnar så det har bara blivit vedhämtning och fika hos min tvillingsyster. Vi ses och hörs varje dag. I dessa pandemitider är det verkligen roligt att ha en syster så nära. Vi har fått vår tredje spruta. Jag har om dagarna suttit en timme och satt in fotografier i tio album. Det är till barnbarn och bonusbarnbarn, till mig själv och till min son Björm. Jag tar bilder på mobilen och beställer bilder på nätet. Det blev 450 bilder så det tog en hel del timmar att få in dom i respektive album. Jag måste först grovsortera olika fester och händelser och sedan efter olika datum. Alla får sedan albumet när det är fullt. Det har blivit en del för jag började när mitt första barnbarn Anton föddes och han är nu över 30 år. Till mig sjäv har jag satt in bilder i album länge. Det är jättekul att titta på kläder och frisyrer och glasögon. Det har växlat mycket men det kommer tillbaka olika år. Jag saknar min lilla kisse Lakrits som alltid hejade på mig när jag gick förbi. jag har ju Saffran och Vanilj kvar och hoppas att de blir kvar ett tag till hos mig. Katterna var ju syskon och de är 14 år. 

Nu ska jag ägna dagarna åt att skriva register till mina bloggar så jag kan veta lite vad de handlar om . Jag har bloggat sen 2011 så det kommer att ta sin tid. Det är bra att ha något att göra dessa mörka dagar. jag har fått sex kubikmeter ved att lassa in i min bod. Det gör jag de dagar då det inte regnar.

Vi får hålla ut i mörkret och titta i trädgårdstidningar och tämka på våren.

Kram från Bloggtanten Inger 87 år

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards