Alla inlägg den 8 oktober 2013

Av inger Nilsson - 8 oktober 2013 11:16

Jag ligger och latar mig lite. Väl uppstigen tittar jag på termometern som visar plus sexton grader idag. Det är väl härligt för att vara en dag i oktober. Det kallas ju brittsommar. Jag börjar med att aska ur kaminen så jag kan sätta fyr i den när jag tycker det känns kyligt. När katterna hör att jag är uppe kommer de inrusande med ett hiskligt och uppfordrande jamande. Då vet jag vad som gäller, fram med fisken. Sen blir dom nöjda och tvättar sig. Efter det blir det min tur att göra frukost. Jag brygger fika och gör mig lite juice. När jag sätter mig vid bordet hoppar Saffran upp och ska ha en macka med smör på som han slickar av. När jag tar fram Dagens Nyheter hoppar Lakrits upp och lägger sig på tidningen. Då är det bara att gosa med henne mellan raderna. Vanilj har rullat ihop sig i gungstolen. Hon är väl trött efter nattens musjakt. Kissarna är ett härligt och roligt sällskap. A HOME WITHOUT A CAT IS JUST A HOME. Hej från bloggtanten Inger

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards