Alla inlägg den 20 januari 2014

Av inger Nilsson - 20 januari 2014 17:01

En jättetrevlig fest hade vi ordnat på den lilla grekiska tavernan i Nykvarn. Vi var 40 st. barn och barnbarn. Vi lyssnade och dansade till grekisk musik. En kille spelade buzoki och en flicka spelade synt och sjöng. Min syster och jag hade ett eget bord. Vi fick mycket uppmärksamhet och mycket gott att äta och dricka. Till fördrink fick vi ouzo. Jag tycker det är gott att blanda med apelsinjuice.  Det var många goda grekiska rätter. Sylvie och jag älskar allt som hör Grekland till. Vi har varit på Kreta 16 gånger och fått vänner där. Det är ett väldigt trevligt par som har tavernan. De kom med en delikat ugnsstekt anka till vårt bord. Jag tror det var det godaste jag ätit. Till efterrätt fick vi tårta med bloss och stjärnregn. Alla barnbarnen berättade roliga upplevelser som vi haft tillsammans med dem. Våra barn berättade olika saker som hänt i våra liv. JÄTTEKUL!  Jag fick många presentkort så jag kan handla jättemycket på Plantagen  och en kamera som jag önskat mig. Att allt blev så lyckat det är barn och barnbarns förtjänst. Sylvie och jag har väl också tillfört en del. Syrran tyckte att alla skulle ha en kul hatt på sig. Så det blev många glada skratt. Att dansa zorba var en upplevelse. Det blev många hurrarop och gratulationer. Idag njuter jag av alla vackra blommor på bordet.

DET VAR EN HÄRLIG OCH KUL FEST. 

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards