Alla inlägg den 7 november 2012

Av inger Nilsson - 7 november 2012 16:16

Jag, barn och barnbarn har firat Halloween som vi brukar göra varje år. Då hittar vi på mycket kul. Mitt barnbarn bjöd på skräckkaffe. Vi hade bakat fingrar och koblaja. När det  blev mörkt gick vi ut i skogen på en tipspromenad bland skräckfigurer. På kvällen åt vi  en god middag. Alla hade med sig något gott som de lagat. Det är bra med knytis. Vi hade en jättetrevlig och skoj Halloween. I morse var det härligt att höra att Obama blivit omvald som USAs president.Han höll ett  fint tal. Jag tyckte att det han talade om att alla  olika människor ska  inkluderas i nationen lät lovande. Jag  kom att tänka på när det var val i Sverige när mina barn var små. Då röstade vi  uppe i församlingshemmet vid Snättringe dansbana.Det var nästan som en folkfest. Alla klädde upp sig och var finklädda. Där fanns kaffe, läsk och godis att köpa.Många samtal blev det bland Snättringeborna. Mera fest blev det förstås när dansbanan öppnades på sommaren. Dit kunde barn, unga och gamla gå tillsammans. Det är synd att det inte finns sådana platser idag. En kväll sommaren 1952 kom snoddas dit. Då tror jag att alla hade gått man ur huse. Då var jag 18 år. Då hade jag fått sällskap med min blivande man Bosse. Han spelade också med i det bandet som spelade på kvällen. Vi gifte oss när jag var 20 år. Han är pappa till mina tre barn en pojke och två flickor. De är nu vuxna. De och barnbarnen är mitt allt nu. De är så snälla, omtänksamma och hjälpsamma mot mig. ETT GOTT SKRATT ÄR SOL I HUSET.

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards