Direktlänk till inlägg 22 november 2019

Lövvreten idag

Av inger Nilsson - 22 november 2019 15:52

Idag ser det verkligen annorlunda ut på Lövvreten. Jag är mycket nöjd med hur det har blivit.År 2005 när mamma Märta gick bort beslöt min syster Sylvie och jag att dela på Lövvreten. Vi delade först i två olika stycken. På det ena stycket stod en stor lada och det äldsta huset, det var den lilla  ladugården. På det andra stycket fanns det gamla huset och en jordkällare. Jag bestämde mig för att ta delen med den stora ladan. Jag ville inte lämna Täppan som jag hade bott på så länge med min fina trädgård. Sylvie tog Lövvretenshuset och flyttade dit med sin sambo Sture. Bägge var vi nöjda. Det blev inga dispyter där inte. Sedan ville vi stycka tomter så att våra barn kunde få var sin tomt. Det visade sig att det inte var så lätt. Det blev många samtal till Lantmäteriet och Länsstyrelsen. De gränser som hade satts ut när vi delade gjorde Länsstyrelsen påpekande på. Några delar på gränsen var närmare sjön än hundra meter. Det skulle det inte få vara. Vi ansökte om att få dispens från strandrättslagen. Det tog ett år. Sen styckades min del så mina tre barn kunde få var sin tomt. De fick tomterna i gåva. Så nu bor mina tre barn permanent på Lövvreten, Ingela och Björn har byggt sig var sitt hus. Elisabeth och Per har byggt om den gamla ladan. Det är jätteroligt att ha sina barn omkring sig. De är så snälla och hjälpsamma. Jag har bott på Täppan sen 1966 och permanent sedan 1976. Så det är min plats på jorden. Sylvie och jag har kvar två utägor tillsammans . En är Harkrankadalen en bit från Lövvreten. Den andra finns på andra sidan Gullsmorasjön.

Höstkramar till er från Inger

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av inger Nilsson - 13 december 2021 15:06

Det är grått och disigt och nollgrader- I december har det också varit en mycket kall period med minus 15 grader.Jag har julpntat lite med ljusstakar, tomtar och dukar m.m. Jag bakar kokostoppar. Jag ska ge mina barn och barnbarn-i varsin påse . Jag ...

Av inger Nilsson - 17 november 2021 15:51

Nu är det verkligen gråa och mörka dagar. Klockan är 16.00 och det är svart ute. Det duggregnar så det har bara blivit vedhämtning och fika hos min tvillingsyster. Vi ses och hörs varje dag. I dessa pandemitider är det verkligen roligt att ha en syst...

Av inger Nilsson - 18 oktober 2021 11:47

Mycket är att tänka på till hösten, plocka in en massa prylar jag alltid ställer uti trädgården- Jag har också klippt buskar , rensat och tagit bort en massa visset. Jag har haft tre gulliga katter sen dom föddes, Vanilj, Lakrits och Saffran i fjor...

Av inger Nilsson - 19 september 2021 15:21

Den 4 september fiskar vi kräftor. Det får killarna ordna. Först träffas vi vid sjöstugan och bryggan och grillar lite gott. Det var kyligt på kvällen så jag klädde på mig mycket kläder. Per och Björn vittjar burarna två gånger på natten. Det blev in...

Av inger Nilsson - 25 augusti 2021 12:47

Idag fyller min son Björn 67 år och mitt barnbarn 33 år. De blev hundra år ihop. Vi hade kalas hos Björn i lördags på hans veranda. Ingela hade hittat på lite kul med några små presenter. Hon grattade från kungen och Silvia. Björn hade lagat maten . ...

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards